K**P S**M Treatment

Dan sebenarnya ku mengharapkan badan ku mengecik...

Hari tuh, jalan2 di Alamanda, mama nampak ada promo keep slim, trial hanya RM 29.90 dan facial RM 49.90. Mama beli dan start call keep slim utk set aapoinment. Biat dihati utk try jer trial pakcage.. samapi sana hambik ko, nutritionist dia pun nak tgk bdn, mmg lah geleber sana- sini, geng gong promo, at last mama pun terpikat gak lah sebenarnay mama mmg cepat lembut hati.. lepas bincnag dgn abah, abah nak sponsor half, ngeh ngeh kira ok lah tuh.

Then Mama strat wat treatment dgn berat 58.1 kg, sebenarnya selain tratment, kita juga disuruh utk jaga food.. bukan senang kurus cam srtist dik... jaga pemakanan gak no oily food, no santan food, minum air 3L (yg ni oklah mmg mama boleh wat)nasi 1/2 cawan sahaja.. oklah ni mama ok jer...

Masa wat 1st treatment tuh, tgh wat, dia promo ampoulse yg rege RM 150 sebotol seconet jari kelingking, 1 set ada 10 botol = RM 1500.. dlm hati cakap gak, ini nak tekan aku lah ni.. mama x amik pun amp ni.. balik terus sapu krim halia+ sirih emas yg dekat setahun x pakai tuh, bengkung bagai...

2nd treatment, berat aku turun 500g jer, benagng gak aku, then the dietician dtg, advise aku wat detox (ginger) boleh turun immediate dia kata, nie x masuk pacakage.RM 280/sesi, siap dia promo utk 10 sesi plus bg discount, then aku dah rasa mcm tertipu jer ni..aku amik gak sesi ni.. inagt urut bagai, rupa-rupanya setakat sapu- sapu gitu jer kat badan then wrap dgn hot blanket.. dia promo lagi amp yg ni lain lak ada ginger kali ni kasi muarah sikit sebab aku amik treatment ginger ni RM 100.. tp aku dlama hati kata (ko jgn amik, keras hati sket) then aku ckp x naklah amik..

3rd treatmetn, aku teruskan dgn infra red treatment, samapai sekarang nia ku rasa mcm malaas jer nak teruskan, sebab kene diet, which aku rasa kesiankan iman yg still bf. tp lepas discuss dengan abah amiriman dia kata teruskan, sebba dah bayarkan, actually kita boleh minta tangguhkan teratment ni dlm tempoh setahun just in case kita ter pregnant dlm tempoh treatment tuh...

Takpelah, aku still pagi, so nanti akuuupdatekan treatment yg seterusnya.

Tp
advise aku utk org yg belum gi mana-mana slimming centre:
- Jgn tertipu dngan pakej yg kita nampak macam murah (actaully lotion, teh, fibre kene beli sendirik)
- Kekadang pakej tuh hanya utk certain scope, maybe utk pecahkan lemak jer, peshape lain pakej

So pikirlah dulu yer, lainlah kita artis, sukalah org nak taja2kita nie, tp kalau setakat ade budget <5K, aku rasa x payah.. just amik diet yg betul, exercise@ BF,amik fibre, amik lecithin.. xpayah nak berabis duit..

2 comments:

Anonymous said...

betull tu

Anak mama abah said...

tulah kak cery,
en suami nye pasal...heheh
diet..diet..diet...

Post a Comment

Copyright © Hal Kami Ajer - Blogger Theme by BloggerThemes | Blogger Templates